Hjemvendt missionær bliver koordinator i Promissio

Simon Schøler Kristensen er per 1. maj ansat som koordinator for international mission på Promissios sekretariat i Aarhus.

Promissio har i mere end 60 år arbejdet for at bringe evangeliet over grænser sammen med deres partnere på det afrikanske kontinent. Som nøgleperson i kontakten til partnerne, har Promissio ansat Simon Schøler Kristensen, som ny koordinator for international mission. Simon Schøler Kristensen er i april vendt hjem fra 13 års virke som missionær i Madagaskar og Tanzania.

Simon Schøler Kristensen har arbejdet tæt sammen med Malagasy Lutheran Church og Evangelical Lutheran Church of Tanzania, og skal nu blandt andre lede Promissios samarbejde med verdens største lutherske kirke, Mekane Yesus Kirken i Etiopien med sine 8,3 millioner medlemmer.

Simon Schøler Kristensen har tidligere udforsket evnen til at bo og arbejde i et udviklingsland som volontør for Luthersk Mission i Tanzania, og inspirationen til sine studier fik han under sit ophold på Kristeligt Forbund for Studerendes ledertræningscenter, LTC. Simon Schøler Kristensen har en kandidat i internationale udviklingsstudier og offentlig administration fra RUC.

Simon Schøler Kristensen har været udsendt for Danmission sammen med sin kone Mette Kristensen, og sammen har de Samuel på 5 år. Familien bosætter sig i Aarhus.

Tekst: Line Reckweg Nissen, markedsførings- og sekretariatskoordinator
Foto: Privatfoto

For yderligere information kontakt generalsekretær Frede Ruby Østergård på frede(at)promissio.dk eller 7356 1261.

Del denne side
Dagens bedeemne